Rich Graphic Designer

گرافیک یه رشته نیست یه سبک زندگیه (:

Rich Graphic Designer

گرافیک یه رشته نیست یه سبک زندگیه (:

بایگانی

معروف ترین نقاشی های جهان

شنبه, ۷ دی ۱۳۹۸، ۰۳:۱۲ ب.ظ

42- نقاشی زایش ونوس

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی زایش ونوس

نقاشی زایش ونوس اثر ساندرو بوتیچلی است. این نقاشی احتمالاً مربوط به قرن پانزدهم میلادی بوده و از جمله ماندگارترین نقاشی های تاریخ به شمار می‌رود. نقاشی دلالت دارد بر ظهور الهه‌ی ونوس از دریا و پا نهادن به ساحل. بخش عمده‌ای از زیبایی این نقاشی مربوط به زیبایی الهه‌ی ونوس و همچنین حالت محجوبی ست که دارد.

41- سری نقاشی‌های سگ‌های پوکرباز

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

یکی از نقاشی‌های سگ‌های پوکرباز

سگ‌های پوکر باز یا بلوف شجاعانه دلالت دارد بر مجموعه‌ای از 16 نقاشی که نشان‌دهنده‌ی سگ‌هایی اند که در حال بازی پوکر هستند. این سری نقاشی‌ها توسط سی.ام. کولیدج در سال 1903 خلق شده‌اند و توانسته‌اند در طی این یک قرن جای خود را در میان مشهورترین نقاشی های دنیا باز کنند.

40- نقاشی مادام رسامیر

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی مادام رسامیر

نقاشی مادام رسامیر نشان‌دهنده‌ی جولیت رسامیر در حالتی ساده با بازوهای برهنه است. این نقاشی در حال حاضر در موزه لوور فرانسه نگهداری می‌شود.

39- نقاشی شماره پنج

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی شماره 5

نقاشی شماره 5 یکی از مشهورترین آثار جکسون پولاک است که حالتی از اغتشاش و هرج‌ومرج را در دل خود دارد. بسیاری از حرکات گردشی این نقاشی منحصر به فرد و استادانه اند و به همین دلیل است که این نقاشی همواره مورد استقبال عموم و البته کارشناسان قرار گرفته و می‌گیرد. جالب است بدانید که نقاشی شماره 5 اثر جکسون پولاک رکورد فروش 140 میلیون دلاری دارد و یکی از گران ترین نقاشی های جهان است.

38- نقاشی پسر انسان

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی پسر انسان

نقاشی پسر انسان اثر مشهور نقاش سورئالیست بلژیکی رنه ماگریت است. این نقاشی زاده‌ی درخواست‌های بسیاری ست که از ماگریت برای کشیدن پرتره‌ی خود می‌شد. گفتنی است که این نقاشی منحصربه‌فرد مربوط به سال 1964 – یعنی سه سال قبل از مرگ رنه ماگریت – است.

37- نقاش قرمز و آبی رویال

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی قرمز و آبی رویال

نقاشی قرمز و آبی رویال اثر نقاش لیتوانیایی‌تبار یعنی مارک روتکو است. سبک بسیار ساده اما در عین حال منحصربه‌فرد این نقاشی و البته بوم دست‌ساز آن از جمله موارد جالب این نقاشی هستند. نقاشی قرمز و آبی رویال در حال حاضر در مؤسسه هنر شیکاگو نگهداری می‌شود.

36- نقاشی کشتار بی‌گناهان

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی کشتار بی‌گناهان

نقاشی کشتار بی‌گناهان نیز یکی از معروف ترین نقاشی های جهان است. این اثر توسط پیتر روبنز در قرن هفدهم خلق شده و الهام‌گرفته از کتاب انجیل است. نقاشی دلالت دارد بر قتل عام نوزادان بیت‌لحم.

35- نقاشی سفیران

 

نقاشی سفیران

نقاشی سفیران از قدیمی‌ترین نقاشی‌های این فهرست است، با این حال از شاهکارهای نقاشی کل دوران به شمار می‌رود. هر گاه بخواهند از سبک نقاشی تغییرشکل‌دهنده سخنی بگویند، قطعاً به این شاهکار اشاره می‌کنند. این نقاشی توسط هانس هلباین در سال 1533 میلادی خلق شده. آن عنصر سفیدی که در تصویر می‌بینید، یک جمجمه است که در نمای روبه‌رو اصلاً قابل تشخیص نیست بلکه باید از زاویه‌ای خاص به آن نگاه کنید تا تصویر زیر را ببینید:

نقاشی سفیران

این نقاشی در حال حاضر در نگارخانه‌ی ملی لندن نگهداری می‎شود.

34- باغ لذت دنیوی [garden of earthly delights]

 

معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی باغ لذت دنیوی

مشهورترین اثر نقاشی قرن هفدهمی هلند، یعنی هیرونیموش بوش، یکی دیگر از معروف ترین نقاشی های جهان است. واقعیت آن است که آنقدر نقاشی مشهور وجود دارند که به‌هنگام تهیه‌ی یک فهرست محدود به‌دشواری می‌توان از میان آن‌ها چند تا را انتخاب کرد. این نقاشی را هم در ابتدا نمی‌خواستم در این فهرست قرار دهم، اما هر چه فکر کردم دیدم مشهورترین نقاشی از یکی از مشهورترین نقاش‌های جهان، آن هم کسی که در عصر طلایی هلند مشهور بوده، می‌باید در این فهرست وجود داشته باشد.

این نقاشی یک سه‌لتی است و بسیار شلوغ و درهم است. محتوای آن هم، همچون بسیاری از نقاشی‌ها و کتاب‌های آن روزگار، با مسیحیت مرتبط است. در واقع عناصر این نقاشی عمدتاً عناصر کفرآمیز مربوط به کتاب مقدس مسیحیان هستند.

33- نقاشی بعد از ظهر یکشنبه در جزیره گراند ژات

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی بعدازظهر یکشنبه در جزیره گراند ژات

بیست‌وهشتمین نقاشی این فهرست متعلق به ژرژ سورا، نقاش امپرسیونیست فرانسوی، است. این نقاشی از آن نقاشی‌هایی است که حتی اگر به طور جدی دنبال‌کننده‌ی نقاشی نباشید نیز احتمالاً آن‌ها را به طور گذرا در جایی دیده‌اید. از این اثر به‌عنوان یکی از برترین آثار نقاشی نقطه‌نقطه یاد می‌کنند. این اثر در حال حاضر در مؤسسه هنر شیکاگو نگهداری می‌شود.

32- نقاشی رقص (The Dance)

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی رقص

نقاشی رقص یکی از شاهکارهای نقاشی جهان اثری از هنری ماتیس است. این اثر مربوط به سال 1910 بوده و بر پایه سبک فوویسم خلق شده است. نقاشی رقص اثری ست که توسط بسیاری از کاربلدهای رشته نقاشی ستوده شده و بارها مورد تحسین قرار گرفته است. پس‌زمینه‌ی آبی این اثر و البته کاربرد رنگ قرمز در آن از جمله مواردی اند که مورد تأکید نقادان دنیای نقاشی هستند.

31- نقاشی تن‌شویان بزرگ

 

مشهورترین نقاشی‌های جهان

تن‌شویان بزرگ از مشهورترین نقاشی‌های جهان است. خالق این شاهکار پل سزان است، کسی که نقشی مهم در سیر تاریخ نقاشی داشته‌است. این نقاشی پست‌امپرسیونیست، آثار مشهور زیادی دارد، خصوصاً آن‌ها که مجموع‌شان با نام طبیعت بی‌جان شناخته می‌شوند، اما به‌واقع به‌جرأت می‌توان نقاشی تن‌شویان بزرگ او را معروف‌ترین نقاشی‌اش دانست.

نقاشی تن‌شویان بزرگ خود جزئی از سری‌نقاشی‌های سزان با نام تن‌شویان است و البته بزرگ‌ترینِ آن‌هاست. گفته می‌شود سزان حدود 7 سال را صرف خلق این شاهکار کرده و شوربختانه با به‌سر آمدن عمر-اش نتوانسته این نقاشی را تمام کند، با این حال کم نیستند کسانی که این نقاشی را بهترین اثر از میان سری‌نقاشی‌های تن‌شویان و اصلاً بهترین اثر کل عمر سزان می‌دانند.

تن‌شویان بزرگ در حال حاضر در موزه‌ی هنری فیلادلفیا نگهداری می‌شود.

30- نقاشی گوتیک آمریکایی

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی گوتیک آمریکایی

نقاشی گوتیک آمریکایی اثر گرانت وود است. در نگاه اول، زن و مرد موجود در این نقاشی زن و شوهر جلوه می‌کنند اما در واقع زنِ حاضر در نقاشی خواهر خود گرانت وود و مرد حاضر در آن دندانپزشک خانوادگی آنان است. این اثر در ابتدا (مربوط به دهه‌ی 30 قرن بیستم) نه‌تنها مورد استقبال قرار نگرفت بلکه انتقادات بسیاری از آن شد؛ اما به‌تدریج دریافته شد که گرانت وود چه شاهکاری آفریده و چه راهی برای آفرینش نقاشی‌هایی نوین باز کرده است. از آن پس تا کنون همواره از این نقاشی به عنوان یکی از معروف ترین نقاشی های جهان یاد می‌شود.

29- نقاشی باربر گل

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی باربر گل

دیگو ریورا پارتنر فریدا کالو خالق نقاشی باربر گل است. از ریورا به عنوان برجسته‌ترین نقاش مکزیکی قرن بیستم یاد می‌کنند و البته نقاشی باربر گل از او در زمره‌ی مشهورترین نقاشی‌های جهان قرار دارد. گفته می‌شود کلیدی‌ترین عنصر موجود در این نقاشی، گل‌هایی ست که بر گرده‌ی مرد فشار آورده‌اند، گل‌هایی با رنگ روشن که نماد تجاری دیگو ریورا به شمار می‌روند.

28- نقاشی بانویی با قاقم

 

نقاشی بانویی با قاقم

این نقاشی هم از مشهورترین نقاشی‌های جهان است. گفته می‌شود در اواخر سده‌ی پانزدهم میلادی توسط داوینچی کشیده شده. نقاشی بانویی با قاقم پرتره‌ای از Cecilia Gallerani است، زمانی که او معشوقه‌ی Ludovico Sforza بود. اما Ludovico Sforza که بود؟ او دوک میلان بود و بنابراین گفته می‌شود داوینچی این نقاشی را زمانی کشیده که در خدمت دوک میلان بوده‌است.

در کل داوینچی در تمامی عمر-اش 4 پرتره از زنان کشیده، که همین نقاشی بانویی با قاقم یکی از آن‌ها است. البته که بدون‌تردید مشهورترینِ این پرتره‌ها پرتره‌ی مونالیزا است، نقاشی‌ای که در ادامه‌ی این نوشتار به آن اشاره خواهد شد.

27- نقاشی مادر ویسلر

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی مادر ویسلر

نقاشی مادر ویسلر مربوط به نیمه‌ی دوم قرن نوزدهم و اثر جیمز ویسلر است. ویسلر در این نقاشی مادر-اش را در کنار دیواری خاکستری نشانده و نقاشی او را به بهترین شکل کشیده است. ترکیب رنگ‌های مشکی و خاکستری موضوعی است که در این نقاشی بر روی آن تأکید می‌شود. نکته‌ی جالب در ارتباط با این شاهکار این است که از ابتدا قرار نبود ویسلر مادر خود را به‌عنوان سوژه انتخاب کند، اما از آن‌جا که مدلی که قرار بود ویسلر نقاشی او را بکشد دیر به نزد ویسلر می‌آید، او نیز مادر را به جای او می‌نشاند و این‌گونه دست تقدیر موجب می‌شود که شاهکاری ماندگار در دنیای نقاشی آفریده شود.

26- نقاشی تداوم حافظه

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی تداوم حافظه

در فهرست ما از معروف ترین نقاشی های جهان اثری از سالوادور دالی، این نقاشِ مرموز و جالب قرن بیستمی، وجود دارد. قرار گرفتن سختی در کنار نرمی و نرم‌بودن ساعت‌های جیبی در این اثر سورئالیستی و تداعی‌گر بودن این اثر از افکار اینشتین و فروید از جمله مواردی هستند که موجب اشتهار و ماندگاری آن شده‌اند. گفتنی است که این مخلوق سال 1931 هم‌اکنون در موزه هنر مدرن نیویورک نگهداری می‌شود.

25- نقاشی پرتره دورا مار

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی پرتره دورا مار

نمی‌توان فهرستی از برترین یا ماندگارترین یا معروف ترین نقاشی های جهان تهیه کرد و اثری از پیکاسو را در آن نگنجاند. پرتره دورا مار به عنوان یکی از بهترین نقاشی های کوبیستی قرن بیستم شناخته می‌شود و مخلوق سال 1937 است. دورا مار عکاسی فرانسوی بود که مدتی با پیکاسو رابطه داشت و به همین دلیل چند اثر از آثار پیکاسو به او اختصاص داده شدند.

24- نقاشی خودنگاره بدون ریش ونگوگ

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

خودنگاه بدون ریش ونگوگ

پرتره بدون ریش ونگوگ از معدود نقاشی‌هایی است که در دوران حیات ونگوگ فروخته شدند. ونگوگ پرتره‌های زیادی از خود دارد اما این اثر گران‌قیمت‌ترینِ آن‌هاست. این اثر در سال 1998 با 103 میلیون دلار فروخته شد.

23- نقاشی تراس کافه در شب

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی تراس کافه در شب

باز هم اثری دیگر از هنرمند هلندی: ونگوگ. ون‌گوگ چند اثر با تمِ شب ستاره‌ای دارد که این اثر، یعنی نقاشی تراس کافه در شب، نخستینِ آن‌ها از لحاظ زمانی به شمار می‌رود. نقاشی مربوط به محلی است که ذوق ون‌گوگ را بیدارتر از همیشه کرد و کاری کرد که ونگوگ در آن دوره آثار فراوانی بیافریند، آثاری که اکثرشان به ماندگارترین آثار نقاشی تاریخ تبدیل شدند. تراس کافه در شب مربوط به سال 1888 بوده و در حال حاضر در موزه کرولر مولر هلند نگهداری می‌شود.

برای دانستنِ بیش‌تر در مورد نقاشی تراس‌کافه‌درشب، روی لینک کلیک کنید: نگاهی به نقاشی تراس کافه در شب.

22-  نقاشی ترکیب بندی 8 (Composition 8)

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی ترکیب بندی شماره 8

شاهکاری از کاندینسکی. کاندینسکی را عمدتاً مبدع هنر انتزاعی می‌دانند، هنری که نه از اشخاص بلکه از اشکال استفاده می‌کند. نقاشی ترکیب بندی 8 یکی از نخستین آثار این نقاش روسی است.

21- نقاشی بوسه

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی بوسه

یکی دیگر از معروف ترین نقاشی های جهان نقاشی بوسه اثر گوستاو کلیمت است. استفاده از طلا در جای‌جای این اثر و البته اشتیاق نهفته‌ی زن به بوسه از جمله مواردی هستند که در این نقاشی جلب توجه می‌کنند. تقارن طلا و درخشش آن و البته بوسه‌ی عاشقانه‌ی یک مرد از معشوقه‌ی خود جالب‌ترین نکته‌ی این شاهکار کلیمت است.

20- نقاشی رقص در مولن دلا گالت

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی رقص در مولن دلا گالت

این اثر مربوط به نقاش فرانسوی یعنی رنوآر است و در سال 1876 کشیده شده است. گفته می‌شود افراد حاضر در این نقاشی دوستان خود رنوآر هستند. ترکیب رنگ‌ها و البته نورپردازی در این نقاشی امپرسیونییستی از نکات جالب توجه آن هستند. این نقاشی در حال حاضر در موزه اورسای پاریس نگهداری می‌شود.

19- نقاشی سرگردان بر فراز دریای مه

 

نقاشی سرگردان بر فراز دریای مه

نقاشی سرگردان بر فراز دریای مه

کم‌تر کسی است که نقاشی سرگردان بر فراز دریای مه را ندیده باشد. قطعاً این نقاشی از بهترین نقاشی های تاریخ است و به‌واقع نمی‌توان سخن از معروف ترین نقاشی های جهان به میان آورد و اشاره‌ای به این نقاشی نکرد. این شاهکار اثر کاسپار داوید فردریش بوده و در سال 1818 خلق شده‌است.

سرگردان بر فراز مه در قرن نوزدهم در آلمان، زمانی که رمانتیسیسم در اوج بود، خلق شده و همواره از آن به‌مثابه‌ی یکی از شاهکارهای این سبک شناخته می‌شود.

در حال حاضر این نقاشی در Kunsthalle در شهر هامبورگ نگهداری می‎شود.

18- نقاشی المپیا

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی المپیا

یک شاهکار قرن نوزدهمی از ادوارد مانه. این نقاشی تصویرگر یک روسپی برهنه در کنار خدمت‌کار سیاه‌پوست‌اش است. از این نقاشی به عنوان یکی از بهترین آثار نقاشی در سبک رئالیسم یاد می‌شود. گفتنی است که نقاشی المپیا در حال حاضر در موزه اورسی پاریس نگهداری می‌شود.

17- نقاشی سوم ماه مه 1808

 

نقاشی سوم ماه مه 1808

شاهکاری از فرانسیس گویا. این نقاشی نشان‌دهنده‌ی تیرباران اسپانیایی‌ها توسط سربازان ناپلئون است. نورپردازی این اثر شاهکارترین قسمت آن است.

16- نقاشی ناپلئون در حال عبور از آلپ

 

بهترین نقاشی های جهان

این نقاشی شاهکاری از ژاک لویی داوید، نقاش فرانسوی، است که درست در سال اول قرن نوزدهم خلق شده؛ زمانی که صرفاً 11 سال از انقلاب فرانسه می‌گذشت و ناپلئون در حال اوج‌گرفتن بود. گفته می‌شود این نقاشی مشهور 5 نسخه دارد که البته کلیت این نسخه‌ها به‌مانند هم اند، اما در برخی جزئیات با هم تفاوت دارند. از میان این 5 نسخه، آن که ناپلئون ردایی نارنجی بر تن دارد و چهره‌اش جوان است و روی اسبی سفید سوار است، نسخه‌ای اصلی است. 2 تا از نسخه‌های این نقاشی در کاخ ورسای در نزدیکی پاریس نگهداری می‎شوند.

15- نقاشی لاس منیناس یا ندیمه‌ها

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی ندیمه‌ها

نقاشی لاس منیناس یکی از مشهورترین نقاشی های تاریخ است. این نقاشی اثر ولاسکز اسپانیایی بوده و مربوط به قرن هفدهم است. سال‌هاست که بحث‌های بسیاری میان منتقدان در باب این نقاشی وجود دارد. این نقاشی دوران باروک را گاه به عنوان بهترین نقاشی تاریخ اسپانیا نیز می‌شناسند.

14- نقاشی پرتره آرلونفینی

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی پرتره آرلونفینی

یکی از قدیمی‌ترین و درعین‌حال معروف ترین نقاشی های تاریخ همین نقاشی است. این نقاشی اثر یان ون آیک است و در سال 1434 خلق شده. این نقاشی پرتره‌ای از تاجر آن زمان، آرلونفینی، و همسر-اش است. جالب است که همواره نظر بر این بوده که همسر او باردار است، اما برخی دیگر معتقد اند که همسر آرلونفینی در این نقاشی باردار نیست بلکه به سبک مد آن زمان لباس پوشیده است.

13- نقاشی بریدن سر جان تعمیدگر

 

نقاشی بریدن سر جان تعمیدگر

نقاشی بریدن سر جان تعمیدگر

کاراواجو از اصلی‌ترین نمایندگان باروک است و نقاشی بریدن سر جان تعمیدگر او از شاهکارهای تاریخ به شمار می‌رود. این نقاشی در اوایل قرن هفدهم آفریده شده (1608) و از معروف ترین نقاشی های جهان است.

12- نقاشی جیغ

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی جیغ

نقاشی جیغ مشهورترین اثر اکسپرسیونیستی ادوارد مونک به شمار می‌رود و آسمان خونین آن اضطراب و دلهره‌ای سنگین را نشان می‌دهد. این نقاشی مربوط به سال 1893 است و از اولین آثار اکسپرسیونیستی محسوب می‌شود.

11- نقاشی‌های نیلوفرهای آبی

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی نیلوفرهای آبی

نقاشی‌های نیلوفرهای آبی از معروف ترین نقاشی های جهان هستند. این سری نقاشی‌ها که تعدادشان به 250 می‌رسد مجموعه نقاشی‌هایی از برکه‌ای نزدیک به محل زندگی کلود مونه هستند. احتمالاً هیچ فهرستی از بهترین نقاشی های تاریخ را پیدا نخواهید کرد که نقاشی‌های نیلوفرهای آبی کلود مونه در آن وجود نداشته باشند.

10- نقاشی دو فریدا

 

معروف ترین نقاشی های فریدا کالو

دو فریدا (1939)

دو فریدا مشهورترین نقاشی فریدا کالو است. کالو زنی رنجور بود که در اکثر روزهای عمر خود زجر کشید. دردها و زجرهای او را در اکثر نقاشی‌های‎اش می‌توان دید، چراکه اکثر قریب‌به‌اتفاق نقاشی‌های این زن مکزیکی از خود او و حالات‌اش هستند. تصادفی سخت در اوایل جوانی موجب آسیب‌هایی جدی به بدن او شد، آسیب‌هایی که تا پایان عمر همراه‌اش بودند و اکثر اوقات آزار-اش دادند؛ با این حال هیچ‌وقت از پا ننشست و زندگی را به سستی و بیهودگی سَر نکرد. نقاشی‌های کالو را عمدتاً با عنوان نقاشی‌هایی در سبک سورئالیسم می‌شناسند.

برای دریافت اطلاعات بیش‌تر در مورد نقاشی‌های کالو می‌توانید روی لینک کلیک کنید: بهترین نقاشی‌های فریدا کالو.

9- نقاشی شب پر ستاره

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی شب پر ستاره

شاهکار ونگوگ در رتبه‌ی دهم فهرست معروف ترین نقاشی های جهان ما قرار دارد. شب پرستاره مربوط به سال 1889 بوده و ونگوگ آن را زمانی آفریده که در بیمارستان روانی بستری بوده است. این شاهکار در حال حاضر در موزه مدرن نیویورک نگهداری می‌شود.

برای دانستن بیش‌تر در مورد شب پر ستاره روی لینک کلیک کنید: نگاهی به نقاشی شب پر ستاره.

8- نقاشی چشم اندازی با سقوط ایکاروس

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی چشم اندازی با سقوط ایکاروس

یک نقاشی قدیمی دیگر مربوط به قرن شانزدهم. نقاشی چشم اندازی با سقوط ایکاروس اثر پیتر بروگل هلندی است و تفسیر عمده دلالت دارد بر بی‌تفاوتی آدمیان نسبت به رنج دیگر انسان‌ها. ایکاروس، شخصیتی یونانی، پسر دایدالوس، در گوشه‌ی سمت راست نقاشی در حال سقوط در آب است و دیگران به کاروبار خود می‌رسند.

7- نقاشی آفرینش آدم

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی آفرینش آدم

این اثر از بهترین نقاشی های تاریخ به حساب می‌آید. میکل آنژ آن را در سال 1512 میلادی آفرید و از آن زمان تا کنون همواره از آن به عنوان یکی از بهترین نقاشی های تاریخ یاد می‌کنند. در این اثر خداوند در قالب مردی ریش‌سفید ظاهر شده و در حال دمیدن روح به آدم است. گفته‌ها و بحث‌ها در باب این نقاشی بسیار اند که البته در این مختصر نمی‌توان در مورد آن‌ها صحبت کرد.

6- نقاشی شام آخر

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی شام آخر

هفتمین اثر فهرست معروف ترین نقاشی های جهان مربوط است به یکی از نابغه‌های تاریخ بشریت: لئوناردو داوینچی. این نقاشی دلالت دارد بر آخرین شامی که مسیح با یاران‌اش می‌خورد. همچون سایر شاهکارهای نقاشی، بحث‌ها در مورد این نقاشی نیز بسیار اند. گفته می‌شود که این نقاشی در سال‌های پایانی قرن پانزدهم کشیده شده است.

5- نقاشی گرنیکا

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی گرنیکا

نقاشی گرنیکا از مشهورترین نقاشی های پیکاسو و البته دنیا بوده و به نظر می‌رسد تا بشر در این کره زندگی می‌کند از آن به عنوان یکی از بهترین آثار نقاشی تاریخ یاد شود. نقاشی گرنیکا اثر پابلو پیکاسو احتمالاً بمباران دهکده‌ی گرنیکا در کشور اسپانیا را نشان می‌دهد. خشونت، جنگ، دلزدگی، بی‌رحمی و مرگ از مؤلفه‌های اصلی تابلوی گرنیکا هستند.

البته این نقاشی کوبیستی تفسیرهای متعددی می‌طلبد و به راحتی نمی‌توان آن را به‌صراحت به بمباران و مرگ و جنگ نسبت داد.

بهترین آثار پیکاسو را می‌توانید در این لینک ببینید: بهترین آثار پیکاسو.

4- نقاشی دختری با گوشواره مروارید

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی دختری با گوشواره مروارید

این نقاشی شاهکاری از یوهانس ورمر هلندی نقاشی قرن هفدهمی است. پس‌زمینه‌ی مشکی این نقاشی موجب می‌شود که نتوان آن را به هیچ زمان و مکان خاصی نسبت داد. سال‌های سال است که این نقاشی الهام‌بخش بسیاری از هنرمندان در شاخه‌های مختلف هنر است و از آن به عنوان اثری برجسته در تاریخ نقاشی یاد می‌شود. این دختر هنوز که هنوز است پس از حدود سه قرن از آفرینش آن توسط ورمر ناشناخته مانده و این امر به سبب پس‌زمینه‌ی سیاه و عدم وجود یک ویژگی خاص در لباس‌ها و چهره‌ی اوست.

گفتنی است که از این اثر با عنوان مونالیزای هلندی یاد می‌شود.

3- نقاشی گشت شبانه

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی گشت شبانه

رتبه‎‌ی سوم فهرست ما را نقاشی گشت شبانه اثر هنرمند هلندی یعنی رامبرانت از آنِ خود کرده است. گشت شبانه که گاهی آن را با عنوان نگهبان شب نیز می‌خوانند در واقع نشان‌گر شب نیست، بلکه این نام‌ها بعدها بر روی این اثر نهاده شدند. این نقاشی دلالت دارد بر محافظان شهر که وظیفه‌شان تأمین امنیت شهر است. این شاهکار در موزه آمستردام نگهداری می‌شود و روزانه افراد بسیاری از آن دیدن می‌کنند. ضمناً این نقاشی مخلوق سال 1642 است.

2- نقاشی مدرسه آتن

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی مدرسه آتن

اثری از میکل آنژ به عنوان یکی از برترین نقاشان عصر رنسانس در این فهرست بود و حال نوبت به اثری از یکی دیگر از برترین نقاشان رنسانس یعنی رافائل است. به تصویر کشیدن افلاطون، ارسطو، فیثاغورس، آناکسیماندروس و بسیاری دیگر از فلاسفه‌ی یونانی در یک قاب و آن هم به این زیبایی موجب شده که این اثر پس از گذشت نزدیک به 5 قرن هنوز هم به عنوان یکی از برترین نقاشی های جهان شناخته شود. این اثر در حال حاضر در واتیکان نگهداری می‌شود.

1- نقاشی مونالیزا

 

مروری بر 35 مورد از معروف ترین نقاشی های جهان

نقاشی مونالیزا

و اما رتبه‌ی اول فهرست معروف ترین نقاشی های جهان اختصاص دارد به شاهکار تمام دوران‌ها: مونالیزا. داوینچی کارهای بسیاری کرده که به‌واسطه‌ی آن‌ها از او به عنوان نابغه‌ی تاریخ بشریت یاد می‌شود، اما اگر فقط یک کار می‌کرد و آن کار هم خلق مونالیزا بود باز هم لایق آن بود که از او با عنوان نابغه یاد شود.

در طی قرن‌ها بحث‌های زیادی در ارتباط با این نقاشی وجود داشته و دارد، اما چند سالی است که نظر بر این است که این اثر نقاشی لیزا دل ژکوندو یکی از اعضای خاندان گراردینی در قرن شانزدهم در ایتالیا است و شوهر این زن بوده که سفارش کشیدن این شاهکار را به داوینچی داده است. محال است فهرستی از معروف ترین نقاشی های جهان پیدا کنید که نقاشی مونالیزا یا لبخند ژکوند رتبه‌ی نخست آن فهرست نباشد. با اختلاف می‌توان مونالیزا را معروف ترین نقاشی جهان معرفی کرد.

منبع : http://arashshamsi.ir/index.php/2019/01/06/most-famous-paintings-of-all-times/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی