Rich Graphic Designer

گرافیک یه رشته نیست یه سبک زندگیه (:

Rich Graphic Designer

گرافیک یه رشته نیست یه سبک زندگیه (:

بایگانی

نقاشی چیست و هنر نقاشی چگونه است؟

سه شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۰۲:۵۳ ب.ظ

نقاشی در واقع هنر به تصویر کشیدن مفاهیم مختلف است. برای اینکه بتوانیم نقاشی را درک کنیم و متوجه شویم که نقاشی چیست، باید با این هنر بزرگ و عالی آشنا شویم و بدانیم که نقاشی چگونه به ما در زندگی کمک می کند و هدف اصلی آن چیست و چگونه می توان از آن در رشد و تعالی خود استفاده کرد.

نقاشی چیست و هنر نقاشی چگونه است؟
 

هنر نقاشی چیست؟

هنر نقاشی  یکی از مهم ترین و پرطرفدار ترین هنر هایی است که در سالیان طولانی مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است . گسترش و محبوبیت این هنر به اندازه ای است که مبالغ بسیار بالایی سالانه در تجارت هنر نقاشی  مبادله می شود. هنر نقاشی  از جمله هنر هایی است که در طول سالیان  مورد توجه افراد مختلف جامعه قرار گرفته و از آن به جهت بیان مفاهیم متفاوت و مهمی در زندگی استفاده شده است.

اگر بخواهیم بدانیم نقاشی چیست و هنر نقاشی  را تعریف کنیم باید بگوییم که هنر نقاشی  در واقع به تصویر درآوردن ذهنیت یا واقعه ای اتفاق اتفاده بر روی سطحی قابل ترسیم است . می توان اینگونه گفت که هنر نقاشی  استفاده از رنگ ها بر روی سطوح برای شخصیت بخشیدن به سطحی خام می باشد. نقاشی هنری قدرتمند است و نقاشان به واسطه قدرت این هنر توانسته اند در طول زندگی بشر مفاهیم بسیاری را به انسان ها آموزش دهند.

 در واقع نقاشی  بیان تصویری مفاهیم و واقعیات زندگی است. شاید شما تصور کنید نقاشی تنها به وسیله قلمو و مداد یا آبرنگ امکان پذیر است اما باید بگوییم این تصور اساس درست نیست در واقع هنر نقاشی  هنری بی نظیر و نامحدود است شما برای خلق یک آثار هنری نقاشی می توانید از دست ، قلمو ، چوب ، چاقو و هر آنچه که می خواهید برای خلق تصویر مورد نظر استفاده نمایید. با این توضیحات می توان پی برد که نقاشی چیست و چگونه بر روی ما تاثیر می گذارد.
 

تاریخچه هنر نقاشی

هنر نقاشی  دارای تاریخچه قوی و بسیار پرباری می باشد. در واقع این هنر از زمان های نخستین و با اشکالی که بر روی غارها کشیده می شد و یا بر روی آثار باستانی دیده می شد ،تعریف شده است. هنر نقاشی  در واقع نوعی زبان در آن دوران ها محسوب می شد و انسانها با استفاده از آن با یکدیگر صحبت می کردند.

در واقع نقاشی که در زمان باستان کشیده می شد به آن نقاشی تاریخی می گویند. نقاشی تاریخی، لحظه ای را که در آن زمان گذرانه شده به تصویر می کشد و صرفا مختص به موضوعی خاص نیستند و اغلب شامل تعداد زیادی از تصاویر و چهره ها می باشد. نقاشی  های تاریخی به طور سنتی به عنوان عالی ترین شکل نقاشی غربی مورد توجه قرار گرفته و معتبرترین مکان را در نگه داری، به آنها اختصاص داده اند که اغلب در موزهای معروفی، از آنها به عنوان یک اثر تاریخی نگه داری می شود.

همین امر از نقاشی هنری تصویری ساخت که دارای زبان مخصوص به خود است. در سراسر فرهنگ ها و تاریخ بشر هنر نقاشی  مانند رودخانه ای در حال جریان است و با توجه به خلاقیتی که در این هنر وجود دارد، هیچگاه تکراری و خسته کننده نمی شود. در واقع در طول سالیان عوامل بسیاری در تاریخ نقاشی تاثیر گذاشته است که می توان به جغرافیا، دین، خصوصیات ملی، وقایع تاریخی، تولید مواد جدید و موارد دیگر اشاره کرد. همین عوامل باعث ایجاد سبک های متفاوت در هنر نقاشی  شده است.

با این وجود مهم نیست که این نقاشی ها در چه قرن ایجاد شده اند و امروز در چه سده ای زندگی می کنیم ، ما نمی توانیم این واقعیت را انکار کنیم که اینها گنج های با ارزشی هستند. این نقاشی ها الهام بخش هنر مدرن بوده و به عنوان انگیزه ای برای هنرمندان در همه جا ارائه شده است. وقتی به یک بوم با رنگهای روشن و پراکنده نگاه می کنید ، فقط باید به تاریخچه ای که در طی قرن ها هنر ایجاد شده است فکر کنید.
 



انواع سبک های نقاشی

از آنجایی که ما با استفاده از هنر نقاشی  می توانیم ایدها و احساسات شخصی خود را بیان کنیم، این هنر با توجه به ویژگی های متفاوت هر هنرمندی در انواع و اقسام سبک های متنوع پدید آمد که امروزه در سراسر فرهنگ ها  این سبک ها طرفداران خاص خود را دارد. این سبک ها از خطوط، اشکال، رنگ ها و ترکیب آنها با هم به وجود می آید. در واقع هر هنرمندی خط و سبک مخصوص به خود را برای بیان احساساتش دارد و با توجه به آن می تواند بین مفاهیم و احساسات خود ارتباط برقرار کند و این ارتباط را با استفاده از خطوط و اشکال مربوط به سبک مورد نظرش ، بر روی سطحی که قرار است در آن هنر نقاشی  را پیاده کند بیاورد و به توصیف چیزی که می خواهد بپردازد. از این سبک ها می توان به رئالیسم، امپرسونیسم،اکسپرسیونیسم، کوبیسم و .. اشاره کرد.
 

حقایقی در مورد رنگ در هنر نقاشی  

وقتی می گوییم نقاشی ، اولین چیزی که به ذهنمان خطور می کند ترکیبی از رنگ هایی است که به زیبایی در یک بوم قرار می گیرند که در طول سال ها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. از طریق آن ، هنرمندان در سراسر جهان می توانند آزادانه افکار ، ایده ها و احساسات خود را با کیفیتی بسیار بالا در بحث زیبا شناختی بیان کنند.

در واقع هنر نقاشی  با استفاده از رنگ معنا پیدا میکند. از رنگ به عنوان روح نقاشی می توان استفاده کرد. رنگ یک ماده جادو ای است که به اشکال مختلف به وجود می آید. از رنگ های متفاوت در هنر نقاشی  می توان در درک بهتر مفاهیم نقاشی استفاده کرد.

رنگ ها هر کدام داری ویژگی و مفهوم خاص مربوط به خود می باشند. رنگ در واقع می تواند همان اثری را که نور در چشم ما می گذارد را تداعی کند و چشم ما را به خود جذب کند. علاوه بر آن هنگامی که رنگ ها در هنر نقاشی  کنار هم قرار می گیرند بر یکدیگر اثر می گذارند و باعث دادن جلوه ویژه ای به نقاشی  ما می شوند. رنگ ها در انواع مختلفی مانند : رنگ روغن، رنگ آبرنگ یا گواش، مداد رنگی، ماژیک، رنگ های اکرلیک و موارد دیگر وجود دارند که در هنر نقاشی  از آن ها استفاده می شود.
 

ویژگی های مشترک نقاشیهای خوب

نقاشان خوب فقط آنچه را که در مقابل آنها قرار دارد بازآفرینی نمی کنند. یک هنرمند باتجربه می داند که چگونه می تواند یک نقاشی موفق را ایجاد کند ، مهم نیست که در چه وضعیتی است یا چه الگویی به او ارائه می شود یا موادی که با آن کار شده است. اغلب یک اثر هنری خوب پس از سال ها تمرین و آزمایش حاصل می شود. اما با این وجود خصوصیات اساسی مشترکی در بین همه نقاشی های خوب وجود دارد که به انها اشاره می کنیم.

نقطه کانونی قوی
در واقع هر نقاشی دارای یک نقطه کانونی می باشد که می تواند توجه را به خود جلب کند. این نقطه کانونی می تواند تابش نور، پرش رنگ، ژست خاص یا برجستگی موجود در نقاشی  و یا بافت خاصی باشد که در نقاشی  استفاده می شود. در واقع هدف نقطه کانونی باید درگیر کردن بیننده باشد یا به عنوان اوج حرکت در کار ساخته شده باشد.



لایه های رنگ
وقتی صحبت از ویژگی های نقاشی می شود ، رنگی است که باید در خاطر داشته باشید. رنگ یک نقاشی را آرام یا پر جنب و جوش نشان می دهد و نمایشی واضح  را به تصویر می دهد.

تغییر جهت در هنر نقاشی  
 در بسیاری از نقاشی های عالی ، تصویر به صورت واقع گرایانه نمایش داده می شود ، اما جهت استفاده از قلم موها به وضوح قابل مشاهده هستند. با استفاده از روشی که یک قلم مو رنگ را به اطراف می چرخانید می توانید به نقاشی خود بافت دهید و این ویژگی می تواند در نقاشی دیده شود. می توانید با استفاده از تغییرات در جهت خود در زوایای مختلف روی نقاشی تسلط داشته باشد.

همانطور که گفته شد نقاشی نوعی هنر است که وقایع مختلف را با زبان تصویر بیان می کند. از نقاشی از زمان نخستین تا امروزه استفاده های بسیاری شده است. در واقع با استفاده از این هنر می توان مفاهیم بسیاری را به نسل های بعدی مان نیز انتقال دهیم.

منبع : https://rasekhoon.net/article/show/1451113/%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D9%87%D9%86%D8%B1-%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی