Rich Graphic Designer

گرافیک یه رشته نیست یه سبک زندگیه (:

Rich Graphic Designer

گرافیک یه رشته نیست یه سبک زندگیه (:

بایگانی

تفاوت فتوشاپ و کورل دراو

جمعه, ۱۵ آذر ۱۳۹۸، ۰۱:۴۵ ب.ظ

برای خلق طرح‌های پول‌ساز به عنوان یک گرافیست، باید از نرم افزار‌های مناسب استفاده کنیم.چراکه با استفاده از نرم افزار می‌توانیم ایده‌هایمان را به راحتی به طرح تبدبل کنیم.

دو نرم افزار مناسب برای این کار که من پیشنهاد می‌کنم: فتوشاپ و کورل دراو است.

قول می دهم اگر تفاوت کورل و فتوشاپ را بدانید و این‌که برای هر طرحی از کدام نرم افزار و در چه جایی باید کرد، سرعت طراحی شما ۵ برابر افزایش خواهد یافت.

Fast-design

به شرطی که به این دو نرم افزار مسلط شوید به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم از مقالات فتوشاپ و آموزش کورل دراو ما که در سایت موجود است به رایگان بهره ببرید.

این سوال یعنی تفاوت کورل و فتوشاپ سوالی است که ذهن تازه کاران را مشغول کرده است. منظورم از تازه کاران کسانی است که به تازگی وارد بازار کار ایران شده‌اند.
در این مقاله از ماژیک آبی به ۳ سوال مهم درباره تفاوت کورل و فتوشاپ می‌پردازیم.

این کورل دراو که میگن دقیقا چیه؟

خیلی ساده اگر بخوام بگم کورل دراو استاد کار با خطوط و منحنی هاست.

یک نکته جذاب: هر پروژه‌ای که در فتوشاپ ۵ ساعت زمان خواهد برد و در آخر هم نمی‌توانید آن‌را دقیق انجام دهید را در کورل با صرف ۱۵ دقیقه زمان به بهترین صورت می‌توانید طراحی کنید.

اما از حق نگذریم فتوشاپ در امر رتوش، خلق جلوه‌های هنری، مونتاژ و … بی رقیب است.نمونه زیر یک پروژه فتوشاپی است.

افکت-ها-در-فتوشاپ

حال بیایید فرض کنیم قراره یک لوگو با فتوشاپ طراحی کنیم.

مثل: لوگو PUMA

logo-puma

خوب… همه کسانی که مثل من با ابزار منحنی فتوشاپ (Pen) کار کرده‌اید حتما سختی کار با این ابزار رو می‌دونید.وای که برای رسم یک منحنی و پیچش اون چقدر باید دقت کرد.

هرچند pen از ابزار‌های پرکاربرد فتوشاپ بوده و در اغلب طرح‌ها از آن استفاده می‌شود.

ابزار-pen-در-فتوشاپ

اما اگر یادتون باشه ابتدای مقاله بیان کردم، تفاوت کورل و فتوشاپ در رسم منحنی و کار با خطوط هست. کورل دراو قدرتی بی‌شماری در این امر دارد بنابراین من قول می‌دهم با ۱۰ تکنیک ساده می‌توانید لوگو PUMA رو طراحی کنید.

پس در یک جمله :کورل دراو یک نرم افزار قدرتمند برای رسم و ترسیم انواع اشکال و طراحی زمینه و وکتور هست که کار کردن با اون هم خیلی آسونه.

تفاوت کورل و فتوشاپ در چیه؟

دوست دارم این قسمت رو کوتاه توضیح دهم.در یک کلام: تفاوت این دو مثل سینما و تئاتره…

۱- در سینما همه و همه از جلوه‌های ویژه و ساختگی استفاده می‌کنند، ولی در تاتر همه چیز قابل لمس بوده و طبیعی عرضه می‌شود به طوری‌که حضار می‌دونند در پشت صحنه چه اتفاقات ساده ای رخ می‌دهد.

۲- صحنه در تاتر تماما تحت نظر بیننده است ولی در سینما اون چیزی دیده می شود که دوربین می‌خواهد.

تقریبا در هر دو می‌تونید طراحی کنید. به طور مثال در هر دو لوگو، کارت ویزیت، بروشور، بنر و … طراحی می شود اما مانند سینما و تاتر تفاوت‌هایی وجود دارد: فتوشاپ مانند سینما بوده و تاتر هم مانند کورل دراو است.

سینما-تاتر

دقت کنید در ساخت پروژه‌هایی مثل ساخت جلوه‌های ویژه، ویرایش تصاویر دیجیتالی، رتوش، میکس، و هر چیزی که مربوط به یک تصویر باشد فتوشاپ توانایی بی‌نظیری دارد چرا که از خطوط و نوشته ها زیاد استفاده نمی‌شود.

حال فرض کنید می‌خواهیم زمینه ای مواج در یک کاتالوگ یا لوگویی با خطوط پیچیده، جدول بندی قیمت در یک تراکت، طراحی یک وکتور یا کاراکتر و هر چیزی که با خط و متن های بی شماری سروکار دارد طراحی کنیم باید بگویم کورل دراو در این سبک طراحی حرف اول را می زند.

حال چرا شما اینقدر تاکید دارید تا هر دو را یاد بگیریم؟!

باید پاسخ شما را با یک سوال بدهم…
می توانم از شما در خواست کنم به عنوان یک انسان در روز فقط یک وعده و فقط نهار میل کنید چون سیر می شوید و دیگر نیازی به شام ندارید؟

قطعا شاید بتوانید این موضوع را قبول کنید و به زندگی ادامه دهید اما در بعضی از فعالیت های خود( سلامتی، خواب، کارکردن و…) به مشکل خواهید خورد.

رژیم-غذایی

در تمام سالهای فعالیتم که به طراحی مشغول بودم همیشه به دنبال سریع ترین راه برای زدن یک طرح بودم که فورا به سراغ طرح بعدی رفته تا درآمدم افزایش پیدا کند.

اما به یک نتیجه رسیدم که باید دو نرم افزار فتوشاپ و کورل دراو را با هم یاد بگیریم و قسمتی از طرح ها رو در فتوشاپ و قسمت دیگه ای رو در کورل دراو طراحی کنم.

تفاوت-کورل-دراو-با-فتوشاپ

در بالا به طور مفصل تفاوت کورل و فتوشاپ را توضیح دادم حال در این قسمت می خوام با مثال عملی بیان کنم.فرض کنیم می خوایم یک تراکت برای رستوران زنجیره ای اکبر جوجه طراحی کنیم که حتی لوگویی هم در کار نیست

ما ابتدا می خوایم زمینه رو طراحی کنیم و زمینه ای که در نظر گرفتیم فانتزیه و اون رو با افکت های خاص توی فتوشاپ طراحی می کنیم.

عکس های مورد نظر هم که صاحب این رستوران زنجیره ای نیاز دارد در فتوشاپ دوربری کرده و بعد از آن روی زمینه جایگذاری می کنیم.

اکبر-جوجه

لازم به ذکر است برای یادگیری چگونگی دوربری در فتوشاپ می توانید به مقاله زیر مراجعه کنید.

برش عکس در فتوشاپ

در نتیجه ما یک زمینه زیبا با تصاویر دوربری شده و تمیز داریم و فقط لوگو و متن های اون تراکت مانده است.
حال که پای خط و متن به میان باز شده سریعا corel drow رو باز کرده و این تراکت که قراره تبلیغات گسترده ای در سطح ایران داشته باشه رو در کمتر از ۱ ساعت طراحی می کنیم.

اکبر-جوجه

نکته حائز اهمیت در این مثال اینجاست که ما چطور می تونیم از قدرت دو نرم افزار با هم و در جای درست استفاده کنیم.قطعا به تنهایی هم میشد از یک نرم افزار استفاده کرد اما قول خواهم داد زمان بیشتری صرف کرده و طرح های محدود تری خواهید داشت.

در این مقاله به سه سوال رایج و جامع درباره تفاوت کورل و فتوشاپ پرداختیم.
حال از شما دانشجویان عزیز در خواست دارم بعد از یادگیری و تسلط به این دو نرم افزار همه را از طراحی های خود شگفت زده کنید.بنابراین توصیه می کنم حتما از مقلات کورل دراو و آموزش فتوشاپ ما استفاده کنید.

منبع : https://mazhikeabi.com/corel-difference-and-photoshop/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی